Skutočný príbeh o Scientológii

SKUTOČNÝ PRÍBEH O SCIENTOLÓGII

Klik na obrázok pre zobrazenie filmu

PRAVDIVÝ PRÍBEH o Scientológii je jednoduchý, stručný a priamy. V krátkosti povedané:

1. Filozof vyvinie filozofiu o živote a smrti.
2. Ľudí zaujme.
3. Ľudia zistia, že funguje.
4. Ľudia ju šíria ďalej.
5. Rozrastá sa.

Keď toto veľmi presné a stručné vysvetlenie preskúmame, zistíme, že na to, aby si ľudia o Scientológii mysleli čokoľvek iné, musia v našej civilizácii existovať nejaké veľmi rušivé elementy.

Týmito rušivými elementmi sú obchodníci s chaosom. Zaoberajú sa zmätkom a nepokojom. Na svoj každodenný chlieb si zarábajú vytváraním zmätku. Keby sa zmätok zmiernil, klesli by aj ich príjmy.

Politici, reportéri, lekári, výrobcovia liekov, militaristi a výrobcovia zbraní, polícia a pohrebné ústavy – aby som vymenoval aspoň tých najhlavnejších – bohatnú na „nebezpečnom prostredí“. Dokonca aj jednotlivci a rodinní príslušníci môžu byť obchodníkmi s chaosom.

Ich záujmom je vytvoriť o prostredí čo najhrozivejší dojem, pretože iba tak môžu profitovať. Ich príjem, sila a moc rastú priamo úmerne k množstvu hrozby, ktoré sa im podarí vniesť medzi ľudí. S touto hrozbou dokážu bez najmenších problémov vyžmýkať príjmy, získať štátne dotácie, zvýšiť náklad či dostať zaplatené. Toto sú obchodníci s chaosom. Myslia si, že keby ho nevyvolávali, nekupovali a nepredávali ho, boli by chudobní.

Rozsiahlo sa napríklad hovorí o „dobrej tlači“. Existuje dnes niečo také? Prezrite si noviny. Je na titulných stranách niečo dobré? Skôr sa tam dočítate o vražde, náhlej smrti, spore alebo katastrofe. A napriek tomu, že takáto správa je sama osebe už dosť zlá, oni z nej urobia senzáciu, aby vyzerala ešte horšie.

Toto je chladnokrvné vyrábanie „nebezpečného prostredia“. Ľudia tieto správy nepotrebujú, a ak, tak potrebujú fakty, nie nepokoj, ktorý je s nimi spojený. Ale keď človeka zasiahnete dostatočne tvrdo, prinútite ho dať peniaze. Toto je základný princíp vydierania. Toto je spôsob, ako sa predávajú noviny. To, aký majú účinok, ich predáva.

Noviny potrebujú chaos a zmätok. Hovoria, že „novinový príbeh“ musí obsahovať „konflikt“. Takže dobrá tlač neexistuje. Jediné, čo nájdete v novinách, je zlá tlač. Dúfať v „dobrú tlač“ je v spoločnosti, kde vládnu obchodníci s chaosom, nerozvážne a trúfalé zároveň.

Pozrite sa, čo všetko sa musí urobiť s pravdivým príbehom o Scientológii, aby „z neho bol novinový príbeh“ podľa moder- ných mediálnych štandardov. Keď tam žiadny konflikt nie je, musí sa tam vložiť. Preto tlač musí vymyslieť nejaký nepokoj a konflikt.

Poďme sa pozrieť na prvý bod. Ako sa z neho urobí konflikt? „1. Filozof vyvinie filozofiu o živote a smrti.“

Obchodníci s chaosom tam musia vložiť jeden z niekoľkých možných konfliktov: Musia tvrdiť, že dotyčný nie je filozof. Nikdy nie sú dostatočne smelí na to, aby tvrdili, že nejde o filozofiu. Ale ich zámer ich núti donekonečna pokračovať v snahe invalidovať identitu človeka, ktorý danú filozofiu vyvinul.

V skutočnosti bol ten, kto túto filozofiu vytvoril, veľmi dobre vzdelaný v akademických predmetoch a humanitných odboroch a z formálnej filozofie mal pravdepodobne lepšie znalosti, než univerzitní profesori filozofie. Toto úsilie vynaložené jedným človekom je z hľadiska rozsahu štúdia a výskumu neuveriteľné a nemá v celej histórii obdoby, ale toto novinári nepovažujú za hodné článku. Napísať jednoduchý fakt, že filozof vytvoril filozofiu, nie je správa typu novinovej správy a neznepokojilo by to prostredie. Preto máme tento komplikovaný novinový výmysel o vyššie uvedenom bode (1).

Vezmime si druhú časť toho pravdivého príbehu. „Ľudí zaujme.“ Bolo by veľmi čudné, keby ich táto filozofia nezaujala, pretože každý si kladie otázky o sebe samom a hľadá odpovede na svoje beingness; a základné pravdivé odpovede na tieto otázky sa dajú nájsť v záveroch, ktoré Scientológia poskytuje.

Ale aby z toho bola „správa“, musí to byť znepokojujúce. Ľudia sú vykreslení ako obete, ktoré niekto „uniesol“, „zhypnotizoval“ alebo „nedobrovoľne prinútil“, aby čítali knihy alebo počúvali.

Obchodník s chaosom necháva veľmi obozretne bod (3) na pokoji. Je to pre neho veľmi nebezpečná pôda. „Ľudia zistia, že funguje.“ Tlač sa nikdy ani len nezmienila o funkčnosti Scientológie, aj keď niet pochýb, že o jej funkčnosti vie. A práve preto je to nebezpečné. Upokojuje to totiž prostredie. A preto vždy, keď sa pokúšate presvedčiť tlač o tom, že Scientológia funguje, len strácate čas rozčuľovaním nejakého reportéra.

V bode „4. Ľudia ju šíria ďalej“, sa tlač cíti podrazená. Nikto by nemal veriť ničomu, o čom sa nedočíta v novinách. Aká opovážlivosť, že existuje ústna propaganda! A tak sa obchodník s chaosom pokúša zastaviť ľudí v tom, aby počúvali; používa na to slová ako napríklad „sekta“, čo znamená „uzavretá skupina“, zatiaľ čo Scientológia je tou najotvorenejšou skupinou na svete. A v snahe udržať ľudí od Scientológie čo najďalej, musí útočiť na organizácie a ich ľudí.

A pokiaľ ide o „5. Rozrastá sa“, to je oprávnená námietka.

So šírením pravdy sa vytrácajú lži. Porážka klamstva je vec, ktorá berie obchodníkovi s chaosom z úst jeho každodenný chlieb. Keď nemôže nespútane a bezstarostne klamať o tom, aké je to všetko zlé, myslí si, že bude trpieť hladom.

Podľa obchodníka s chaosom sa svet jednoducho nesmie zlepšiť. Keby sa ľudia menej znepokojovali a prostredie by ich menej ubíjalo, neboli by žiadne nové štátne príspevky pre políciu, na armády a veľké rakety a tlač prahnúca po senzáciách by nedostala ani halier.

Obchodníci s chaosom budú existovať dovtedy, kým budú politikom robiť kariéru škandály, kým bude polícia za väčšiu zločinnosť dostávať viac peňazí a kým budú lekári bohatnúť na väčšom počte chorôb. Oni sú za to platení.

A jednoduchý príbeh o Scientológii je pre nich hrozbou. Pretože je to pravdivý príbeh. Jej úspech prinesie pokojné prostredie, v ktorom bude človek môcť žiť a cítiť sa lepšie. Ak tomu neveríte, prestaňte na dva týždne čítať noviny a pozorujte, či sa cítite lepšie. Viete si predstaviť, že by už tieto rušivé elementy neexistovali?

Je samozrejme poľutovaniahodné, že nás potrebuje dokonca ešte aj ten obchodník s chaosom. Nie na to, aby zbohatol, ale aby mohol on sám žiť ako bytosť.

Takže pravdivý príbeh o Scientológii je jednoduchý príbeh.

A je príliš pravdivý na to, aby bol daný nabok.

Autor: L. Ron Hubbard z knihy Scientológia: Nový pohľad na život
Nový pohľad na život
Klik na obrázok pre viac informácií